Advertisement -- Learn more about ads on this site.


    BYEBYEFAT.   11,428
SparkPoints
10,000-14,999 SparkPoints
 
 
Alrighty... Week 12. Lets do this

Friday, October 25, 2013

Original starting weight: 240
Re-Starting weight: 230
Week 1: 228
Week 2: 225
Week 3: 227
Week 4: 227 (Started at the gym)
Week 5: 227
Week 6: 231
Week 7: 232
Week 8: 229
Week 9: 229
Week 10: 234
Week 11: 230
Week 12: 228.5

Yay. Out of the 230's FOREVER THIS TIME!!! And I MEAN IT! my next mini goal is 225.. I have been 225 once this year, and its not like its that far out of reach! A few good weeks and I could be there again :D YAY!

THEN its obviously a goal to shoot for 219! But lets just focus on one week at a time haha. Just shooting for ANY loss this week! I always "treat" myself on weigh in days.. I had a burger and fries for lunch. Been there, done that.. now i am READY for another week full of healthy choices! (I need to remind myself that the burger and fries really aren't all that delicious... ) There are a few things I want to tweak this week to see if it impacts my calories and the scale...

1: Drink less soda, more water. I drink diet soda.. and have read that diet is just as bad as regular.. as well as regular is worse than diet. Calorie wise diet makes sense, health wise regular makes sense. Lets just cut to the chase. BOTH are bad for me, but I cant give it up cold turkey right now. So this week I let myself have it a few times (3) Instead of everyday! And I put half diet, half regular... What I have come to realize is, when I get a fountain drink.. I drink the entire thing. When I get a can.. It takes me forever to finish it. Soooo I'm going to let myself have a few a week again, but get cans when I CAN (i'm so funny)

2: I am a SNACKER! I love to snack on things at work. This makes me eat SO many calories and I don't even realize it! I mindless eat. Usually it is jerky and crackers or nuts. The nuts and jerky are healthier options but hello sodium and high calories. Soooo i'm going to quit filling my snack drawer, and just have healthy snacks that are packed in my lunch and accounted for.

3: Incorporating more cardio. I love the weights... I really do. And I can already tell that I am losing some of my strength when I dont lift everyday, BUT... I think that cardio is important too. Instead of focusing on weights, i'm going to focus on cardio and lift when I have time.

Alright, cheers to you if you stuck through the entire blog! Like I said I had my unhealthy foods today, and am so excited I have 7 days to work some of this off before next week :D

Have a happy healthy weekend!
SHARE
  Member Comments About This Blog Post:

TRENTDREAMER 10/28/2013 5:55PM

    Congrats!

"THEN its obviously a goal to shoot for 219! But lets just focus on one week at a time haha. Just shooting for ANY loss this week!"
* Awesome!

Best of fortune to you this week!

Report Inappropriate Comment
STARRSTYLIST 10/27/2013 12:05PM

    LOL Janell I can only imagine what it is like to sit and "hear" you talk lol. You are so freaking cute!

Congrats again on your loss this week. And I bet if you do all cardio this week, or most of it, you will have a great weight in. AGAIN! So try it and see what happen :)

ANY soda is bad for you and I actually had a Dr tell me that diet soda was worse for you than regular soda. But I don't drink ANY soda, so Im good either way haha
Thank God I enjoy water so much, I would be in trouble..

Oh GIRL! Those snacks are HORRIBLE! Geesh if you are going to snack, get something HEALTHY at least. Bring some carrots or celery or even Banana chips but stay away from the jerky! Feel bloated MUCH? lol SIlly girl, what we do to ourselves, it amazes me. And that was ALL OF US, not you :)

Anyway, I HAVE FAITH IN YOU... emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon
LETS ROCK THIS WEEK..I KNOW WE GOT THIS!! YOU GOT THIS!!!!
emoticon emoticon emoticon emoticon

SEE YA SOON SWEETIE :)

HUGS
T

Report Inappropriate Comment

Add Your Comment to the Blog Post


Log in to post a comment.
 


Other Entries by BYEBYEFAT.