Advertisement -- Learn more about ads on this site.

    FLYING2007   52,339
50,000-59,999 SparkPoints

Tried Bikram

Friday, March 22, 2013

Yesterday I crossed something off my bucket list! LOL! I have always wanted to try Bikram Yoga. I went all by myself- I begged all my friends and noone was interested in coming with me- shocker! I think I hated it! Although I did leave and grab a schedule so I may go back and try again. In theory I should love this. You burn a million calories and the stretching in the heat feels really good. But it is soooo hard! I paid $10 for the first 10 days and I can go as many times as I want- yeah! So I feel like maybe I should try it a couple more times in the 10 days. Today I feel like all I am up for is a walk.

It was very interesting though. The instructor actually says feel that feeling like you are almost going to pass and out and go with it- I think you are actually trying to get to that point. Um,,,ok. Then I always drink a ton of water when I work out so I was drinking a lot during the class and she said at one point- water won't help now- it will help later so drinking during class is just a crutch that mentally you think is helping but its not. Hmmm. She kept saying work through your fear and things like that and it was like she was talking to me. After when I read the brochure it said if it was really hard for you then you need it more and need to come back often. Hmmm so I guess even though it was so hard, I think I hated it but I will be going back- I am going to try again on Sunday morning. Wish me luck!

Member Comments About This Blog Post:
PIXIE-LICIOUS 3/23/2013 9:27AM

    Good luck! I love yoga but I don't think this would be my cup of tea, tho!

Report Inappropriate Comment

    I'm glad you crossed something off your bucket list, but I have to say - the thought of someone telling you that dehydrating yourself is "good" and to work through your fear of it bothers me.

I hope you find what you are looking for from the class if you decide to continue.


Report Inappropriate Comment
NUTRON3 3/22/2013 9:20AM

    Good for you!!!!!

Report Inappropriate Comment
NANADERRICK 3/22/2013 8:38AM

    Good Luck...don't think I could stand it. I really enjoyed reading about your experience and your feelings about it. emoticon

Report Inappropriate Comment

Add Your Comment to the Blog Post

Log in to post a comment.

Disclaimer: Weight loss results will vary from person to person. No individual result should be seen as a typical result of following the SparkPeople program.

Other Entries by FLYING2007