WANNABEAIRMAN   15,249
SparkPoints
15,000-19,999 SparkPoints
 
 
WANNABEAIRMAN's Recent Blog Entries

Color Run Richmond w/ Pics

Saturday, September 15, 2012

Color RUNNNNNNNNN! Woo hoo. They weren't lying when they said it's the happiest 5k on the planet haha. It was sooo much fun!! It all started this morning at 0600. I was bitter but excited to wake up. Actually woke up before my alarm! haha I had belt testing last night so I was a bit sore this morning lol, but I've been looking forward to it for so long it didn't bother me. I ate a couple of cinnamon rasin english muffins, which probably wasn't the best thing in the world but whatever... I picked up my friend, we dawned our Color Run gear and headed out the door.

the drive was pretty simple to the racetrack, so that was good, cause neither my friend nor I are very directional people.



When we got there we parked and realized it will be fun trying to find the car when we get out as there is a sea of cars and no real landmarks to go by haha. We were also overcome by the shear amount of people. Apparently there were some 5,000 people there. It was crazy!!!!



We took acouple "before " pictured before heading into the line.



We weren't sure where to go but I remembered hearing that there were sections for runners, run/walkers, walk/runners, and walkers. We went about 3/4th the way back and jumped into one of the openings in the line. We were lucky because they started sending people to the back, but we had already moved inside the gates. They sent the people off in waves. we were about the 4th wave out of....... goodness.... maybe 8 or 9?

When we reached the start line they were giving out some free stuff and amping us up for the run. they gave the previous wave a like 3min head start before releasing us.



We started off pretty well, running at a good pace and ready to get to the first color station, which is placed at every Kilometer. The whole race was on pavement or gravel whch I don't particularily like since I like train running better myself, but it was relativly flat.

When we reached the first station, yellow, we were super stoked. I know from reading some information about the run that if you stay towards the edges then the more color you will get. I kept telling the color people "bring it" or "give me your best shot" to try to maximise my colorfulness.

As we continued the run my friend had to stop and walk. She has asthma and a messed up ankle so it didn't bother me too much. The only thing is that I wanted to see if my 5k time would be better at a fun run, as most people say they are. Oh well haha I might do another 5k in a couple weeks so thats kool.

The best thing about this run is the volunteers. They really keep you pumped and running. One of the highlights was running through this tunnel thing. This was the time to let it all out. People were yelling, singing, laughing or whatever came to mind. The volunteers were key to that haha.



So we were about halfway there. This is when we were like...wow we don't have enough color, and really started pushing for color. Over the next couple of colors we really pushed for color getting it all over our faces, backs, legs, everywhere. We walked a lot after the 3rd k because my friends ankle was really starting to bother her. We'd run to the color then walk through the color. But when we saw the finishline there was no pain that could stop us. We took off. We were running brillantly, it was awesome. When we reach the finish line we were met by a wall of people. It was slow moving after the Finish towers.



So after breakign through the crowed into the main area we took the time to take some pictures while we waited for the color throw.





We ran over to the color area and made it just in time for the helicopter to fly over from a news station to film the group and the color throw. I tried to film the throw, and the helicopter and any other shenanigans, but unfortunalty I'm not use to my new phone and all the video that I took wasn't saved.......... I had some really good video too... emoticon

After we finished, and satisfied with our color, we went to find the car. It was actually easier then expected considering I was in the front of one of the rows. We took the moment to take som emore pics and called my dad for lunch. We stupidly chose CiCis









So we headed to lunch. What a waste of a workout hahaha I, no joke, ate about 2200 calories for lunch. Yeaaaaaaaaaaaaa....laaaaaame.... Later i got a call from a friend who was in the area with her daughter who wanted to see what I looked like so we decided to meet up. I didn't mind because it's funny to see the people faces as I walk around covered in color. I also still had my color packet that I thought it might be fun to let her daughter try. Either just throw it on me since I'm already messy or let her get hit with color haha. She chose the latter.



Her mom got me good in the face lol



Even after scrubbing down in the shower, I am still trying to get orange and green out of my ears haha oh and a little friend stayed with me.



All in all it was a super fun morning, with fun had by all. I can't wait to do it next year!! And it makes me even more pumped for the Tough Mudder. I just need to get this eating under control so I don't continue to spoil all my workouts. haha

  
  Member Comments About This Blog Post:

LYNN-LOVESLIFE7 9/21/2012 11:30PM

    That's a neat way to run. emoticon

Report Inappropriate Comment
MCJULIEO 9/15/2012 10:56PM

    It was fun just reading about it!

Report Inappropriate Comment
PICKIE98 9/15/2012 5:28PM

    What a fantastic day!! A real pump-you-up kind of thing! A perfect day for all of you!! You motivate me,,

Report Inappropriate Comment
RAFF73 9/15/2012 5:27PM

    emoticon emoticon emoticon emoticon
Glad you had fun this morning running in the color 5k. It looks like it was a lot of fun!


Report Inappropriate Comment


Still hope....?

Sunday, August 26, 2012

So I have had some rough past couple of days, eating wise. Each day for like the past month that I've been tracking, I keep going over 2,000 calories. I've already gained 2lbs, but luckily my workouts have kept it from being more! My other job is about to begin and I have no idea where that will lead me. I just really kinda don't wanna go back cause it's weird hours. 1 hour in the morning, 1 hour in the evening, paid for 4. So that's the ok part, but still leaves me with the 6 hour gap of doom. My plan is to use this time to work out, but I'm thinking I will have to drive to my other job work, then go back to job one, then back to job 2. Now this wouldn't be a problem if they were close by, but they aren't. They were last year which was nice, but now that job 1 moved, I'm back to square one where I'm driving and wasting gas.

So now that that little rant is out of the way... I had a dream last night that I actually remember. Probably because it was so awesome that I couldn't forget it. So I'm walking into this military store to pick up my gear, because apparently I joined the military. I waslked over to my box and opened it to find my boots, uniform, and other random gear. I about started to cry it felt so good. I'm hoping this dream will be more of a premonition and will one day come true. It's been rough this summer and I lost no weight, which is a huge problem as summer is usually when I loose the majority of weight. I still have things to work towards like the Color Run coming up in a few weeks, then training hard for The Tough Mudder that's less than a year away... We might possibly even do The Rugged Maniac that's a month before the Tough Mudder. Use it as like a warm up run.

But anyway, just wanted to get these things out of my head and written down. Cause I feel like it might help. Anywho. Have a good day.

  


New goals: The Happiest 5k & The Toughest Event

Monday, August 20, 2012

Ok so I've finally done it. Ive commited to my first 5k, and I think I picked a pretty good one. The Color Run. For those of you that don't know what the color run is, it's a 5k where you run through the streets of your city and people throw color at you. I.e. Color Run! I'm super excited. I wasn't too excited because I didn't have anyone to go with. It was just too expensive, $60! Mind you, you do get a t-shirt, head band, color packet, registration, and an automatic donation, but still. So last night I decided to pay for my friend to go with me since she really wanted to go. Her birthday is coming up so done did it. haha

In other news. I need to start training for the Tough Mudder, coming up June 2013. I have 10months to be in amazing shape, so I have a fighting chance. I think it's do-able. Just need to get my eating under control. I work out pretty well with kickboxing and martial arts, but my eating ruins all of that. When I went to the store yesterday I went back to my old self and got a bunch of diet foods.... My mom wasn't too pleased, and neither was I. I don't like diet foods..... They are so full of chemicals and processed stuff, but it worked when I was using them... But yeaaa let's see what else... well work haha gotta go, if I get a break I'll continue this thought. It feels good to blog again. Makes me think I have people on my side keeping me in check.




Haha got a break, yay!

So yea our workout routine. We downloaded the tough mudder "maybe mudder" routine and tried it saturday. Emphasis on the tried haha. It looks like its going to be an amazing workout considering I was out of breath within the first 5 minutes, but unfortunatly a customer came in, so we had to stop and help her.... after about 20 minutes of chatting and a tour we finally got back to it. bout 5 minutes later, one of the training instructors walked in so we went ahead and called it quite so the next class could start. We didn't even finish one circuit hahaha. But we are very excited to try it out again.

Well something fun. Womens self-defense starts tonight! Yay! I'm not really sure how its gonna go since we didn't get as good of a sign up as we had hoped. But I think it might be better with a small class. More hands on personalized learning. I'm excited to learn some life saving skills.

Martial arts and kick boxing is going well, I just got my purple belt a couple weeks ago and I will probably try to test for my blue at the next testing. I really want to get out of the yellow suit haha. We call it the big bird suit :) Once I reach blue belt, then I will get the blue suit, which looks a lot better then yellow. The yellow is just sooooo loud. The other suit I won't mind wearing in public haha.

oh so skydiving... fail. The place I was supposed to go won't accept my expired groupon, so I had to go try to get into a suit to get my mula back. It was pretty expensive so I hope they will reimberse me. The I will save up money, loose at least 15 more pounds and go to a local sky diving place. Their max weight for women is 200 and since I'm about 215, I can't go. Here's the thing though. for men the max weight is 230. So how come they can take a 230 guy but not a 215 girl? weird.

annnnnywho, gotta get Mariah running with me. We have our 5k coming up! Gonna be fuuuun! wheew! After that I'm going to try to save up to run more 5ks. I think they are a good starting off point. I really like the non stressful charity runs. For one, your helping out a good cause and two it's an excuse to go running! well, have a great evening haha

  
  Member Comments About This Blog Post:

DUTCHIE77 8/20/2012 8:36PM

    I just finished the Toronto Tough Mudder this past weekend - best time ever!

I think they do the electric shock last so that we forget it's the toughest event on the planet emoticon

I'm still pretty giddy about it all if you have any questions....

Report Inappropriate Comment
HEARTS116 8/20/2012 1:07PM

    I ran my first 5k last fall...then I got pregnant and had a baby. I want to start training too! You'll feel so great when it's all done. Good luck!

Report Inappropriate Comment


I was lucky to be overweight young. haha and other things

Sunday, July 15, 2012

So I just realized it's been a year since I was really ON SparkPeople, and it's blatantly obvious Spark People is a great tool. This year I tried to do things on my own because I was tired of the tracking and limitations. Well, as a result I only managed to lose 10lbs. Much less then before. What's weird is that I'm more active then ever, doing Martial Arts and kickboxing, yet I'm not losing weight. Why? Terrible eating. It's really bad. I find myself making excuses to eat poorly, or thinking that I just want to be like all the other kids eating however they want.

Here's the thing. Look at sickness and obesity rates. I'm actually lucky that I was overweight as a kid. Yes I had to go through some tough stuff other people didn't but I learned a valuable lesson about diet. Those kids eating however they please are going to face horrible issues when their older. When their metabolism slows down and the junk they eat catches up, they are going to be caught off guard and not really know what to do. I see it now with my brother. He is rapidly gaining weight but doesn't want to change his diet. Why? He's ignorant. He doesn't know how to eat healthy, mainly because he thinks ALL healthy food is gross. I've learned at a young age how to eat better. Maybe I don't practice this everyday, but I'm aware of it. I have regrets when I eat poorly, whereas he would eat poorly without a care in the world. So I am appreciative of that.

In other news. I need to go skydiving. Luckily I'm under the weight limit that would mean I would have to pay more. Yay! I just need to schedule it. I'm thinking about doing it during my birthday weekend. I'm sooooo nervous, but excited. I hope I enjoy it. Even if I don't I can still mark it off my bucket list haha

Continuing on my bucket list. I just signed up for the Color Run. I payed the flippen $60 to run it at a NASCAR racetrack -_- That's the bummer part. It's on a racetrack. I'm hoping that the incline won't kill me too much. I'm hoping my friends will go, but I can't blame em if the price is too much or location isn't nice enough. I just kept thinking how I say I'm going to run a 5k, but never do. Now that I've payed money I'm in it. haha Like many new runners I'm just gonna say it. I hope I'm not the slowest or last person to finish. there I said it. I know there will be people, lets say walking the the whole thing. But like I said, I'm new so I'm gonna be worried about that factor till I actually attend.

Further in the future still, we are planning on doing the Tough Mudder. An extreme obstacle course between 9-12 miles long with lots of tough obstacles. I know it's tough and many people get injured, but luckily I have someone whose interested in doing it with me and hopefully they won't back out like my friends usually do haha but she's a fitness person like me so I think she will go. We have a training routine we are working on, so any tips would be greatly appreciated. I just learned today that you can skip obstacles. Mind you I don't want to skip any. Hopefully by June 2013 I'll be in 3x better shape, but just in case I'm planning ahead. Like lifting my friend over the walls then walking around. I have like NO upper body strength at the moment but i'm working on it. I'd like to be able to do real push-ups and a couple pull ups by the time I get there.

Well anyway, I'm hoping by getting back into blogging and tracking I'll do better at my weight loss and fitness progress. I hope everyone is doing well.

Later.

  


Read a story

Tuesday, January 31, 2012

So I read a story about a woman who lost 100lbs in a year..... WHAT IS THE SECRET?! Ugh... I've only lost like 50 in 2 years. I know my eating isn't what it should be but I am trying. I've started working out and eating better, but no results. I know "it takes time" but I'm frustrated now. I'm feeling trapped by my weight. I want to go off and do new things but I can't cause I'm stuck here. Any advice?

I've decided to maybe only eat chicken and try to stay away from beef. I eat my delicious ham sandwiches but it's litterly just ham and homemade bread. and I eat that with a side of carrot sticks. That's my lunch. Because my dad's diabetes was getting bad we became a diabetic house hold. so now theres no quickly available bread(we have to make our own, whch it fine cause it's delicious) no sweets(this has really helped with my over powering sweet tooth) and basically nothing delicious lol, but that's just because we haven't really settled into the new diet. We've also switched out white rice with like wild rice and lentils. Actually not that bad lol. We gave 5 bags full of groceries away. Easily over 100$ worth of stuff. :/ but it's ok cause I know it will be for the better. Mainly I just need to get porportions under control and stop lying to myself about food. It just sucks that theres so many temptations around and you can't reaaaaalllly eat them. I'd be better off going cold turkey, try to break my addiction to sweets.

I'm hoping I can continue with this martial arts thing. Theres a lady who works there now who lost 100lbs!! My problem is the affordibility. We have been using groupons and e-cards to do the classes, but when those run out I don't think I will be able to continue... I'f I get this part time job then I miiiiiight be able to afford it, but if not there is always Gold's Gym. I've heards it's a nice place. Not crowded, no children, a cinema cardio room!! That's like heaven to me haha But again, it will all matter on where I am located for the job(if you were wondering it's a school crossing guard lol :D I think it will be fun...if I get it that is lol)

Well anyway glad to get that rant out. Now I need to figure out how to workout today. I'm supposed to meet my dad at 2:30 to go look at a shooting range and I just drank my big ol morning smoothie(which turned out to be like 400 something calories!! I gotta tone that down I thing...) so I have to wait awhile to work out or risk making myself sick blah. It's a running day so I guess I will be on the tredmill this beautiful day :/ can't afford the gas to drive to the nearest trail..... we need to hurry up and build a trail through the section of woods we own. We mapped it out and got started cleaning last year but there was soooo much trash and stuff(pictures in a previous blog) that we had to stop and a lot of the trees grew back... lame.

Well ttyl!

  
  Member Comments About This Blog Post:

JULESRULES78 4/20/2012 10:03AM

    You could try going veg. It's not easy, but it would definitely give your body something to think about. It has introduced me to a whole new variety of foosd.

For me, the biggest factor to success was tracking everything: All of my food and all of my exercise. Even in maintenance, I've had to return to tracking to stay on track.

Don't let yourself be trapped. You have the power to change yourself. You have already come this far. Don't give up!

Report Inappropriate Comment
WANNABEAIRMAN 1/31/2012 9:15AM

    Yea I'm slowly figuring that out hahaha XD Thanks!

Report Inappropriate Comment
LOSE4LIFE47 1/31/2012 9:00AM

    Everyone's body is different. 50 lbs. in 2 years is good so congrats!!! Keep up the good work.

Report Inappropriate Comment


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Last Page