BEACHNPEACH   763
SparkPoints
500-999 SparkPoints
 
 
BEACHNPEACH's Recent Blog Entries

New day New deal

Saturday, February 15, 2014

Okay...I'm new to this, but here goes:

I am on a journey. It's a journey like most of the people here. I want to lose the excess weight that I have packed on over the years. My issues are a bit different than many, but not unheard of. I don't eat an unhealthy diet, I don't have a multitude of health problems, and, up until a year or so ago, I was reasonably active...but I packed on weight--sometimes over ten pounds in less than a couple of months.

One issue that I have is that I was hungry ALL THE TIME. No matter how balance my intake, I just couldn't seem to not be hungry. I drink plenty of water--it's my main beverage--but it just didn't seem to help. It was very frustrating and depressing. I could be following the same eating plan as a friend, with the same amount of exercise and activity, and she lost 18 pounds and I gained 3 in the same timeframe. Yeesh.

I had about given up until I found a tool to go along with my healthier eating habits. I know I need to become more active, but my school is online and between class and practice...I spend a lot of time in a chair at the computer. But I found something that I have been using for months and the sheer relief of not having the 'rumblies in my tumbly" every waking second, and being able to sleep through the night without waking up nauseous and hiccupping because I was SOOOO hungry is a blessing.

I know it isn't a magic pill, but, wow...! I haven't lost as much or as quickly as others on the same program...but just not to be so burning, churning, relentlessly hungry all the time is wonderful. I didn't pack it on overnight...I won't take it off overnight....but I will get there. Yay me. I believe in it so much I became a distributor. Ask me about it if you want another tool in your weight loss arsenal.

I feel very confident that I can achieve my goals. I have two beautiful grandbabies that I need to be able to keep up with. Everyone else in the family is very active. And I already don't get to spend enough time with them.

I started the morning ACV with lemon and honey this morning. WOW!! About 5-10 minutes after I took it, I started to sweat and feel very warm..which is a big difference for me as I am usually so cold. I feel it still, sitting in my stomach...but not in a bad way. It was a challenge to drink it, I won't lie...but I will be back at it tomorrow.

This is my journey...I have a lot to say about a lot of things. I welcome feedback, but I ask that you be mature and generous, as well as honest...and try to keep the negativity to a minimum. Lets do this thing!!!

Nonna

  
  Member Comments About This Blog Post:

COOKIE_AT_51 2/20/2014 11:14AM

    emoticon and thanks so much for sharing! So good to see another Spark Class member recommitting :)

Cookie emoticon

Report Inappropriate Comment
ELRIDDICK 2/15/2014 12:50PM

  Thanks for sharing

Report Inappropriate Comment


5/8

Tuesday, May 08, 2012

Gotta get back to practice, but Lord, tell me why the people you love the most are the first to step on your neck?

I know it's the fallout from being their enabler for so, so long....but I can't say ANYTHING or I am the one that gets pointed at and told I am ungracious and volatile and too much drama.

Crap....crap....crap!!!

Okay....back to studying and practicing.

  
  Member Comments About This Blog Post:

BEACHNPEACH 5/10/2012 5:41PM

    Thank you for the encouraging comment....I tell the folks who are used to me being their enabler : I am a recovering enabler and part of my recovery is to tell you to step up or step off...

It's a hard row to hoe.....but I am strong, and tempered by the fires of hell....so I will come out the other side....

Thanks again!

Peach

emoticon

Report Inappropriate Comment
KCWIND 5/8/2012 1:43PM

  Hang in there. Remember we only hurt the ones we love. Too much drama? Thank them for being so supportive. lol Honestly, Retiring from being an enabler Is met with great resistance. Stay strong. I walked this path too. You are strong. Take care of yourself. emoticon

Report Inappropriate Comment


5/7

Monday, May 07, 2012

Starting this...about to dig back into a coupla more hours of study and practice for school. Late class tonight. I know this part would be harder than Theory..but damn!

Had one of my days yesterday...I ate well and did a good bit around the house and with my school work....but last night...after eating a tasty and filling dinner...I had the same crap as usually happens....I WAS SO HUNGRY....like couldn't go to sleep hungry.....like distracting to the point that I was pacing hungry....finally gave in and ate a box of Special K cracker chips....and guess what....yep, that's right...this morning I woke up so hungry I had hiccups until after my first cup of coffee. WTH?!?!

That is my biggest hurdle with weight loss....I am SO DAMN HUNGRY all the time....even when I eat and am pleasantly to uncomfortably full...you can bet I am gonna start having hunger pangs shortly after....I was very sick earlier this year...I felt like crap....fever, nausea, aches...not flu...just ill....the best thing about it was that I wasn't hungry 24/7/365. It was a relief, actually.

I just ate lunch....big, bulky salad with a good bit of protein and huge glass of cold water....and yep...you guessed it...already starting to get the rumblies in my tumbly and the hollow feeling at the back of my throat....and I have HOURS of school work to do...

Being active only helps for a short while during the activity...and even then I will get so hungry that it's distracting....and on days that I do heavy housecleaning, or yard work, I am ravenous for the rest of the day....yet, when I was working (10 hr shifts overnight retail/stock, maintenance, going to the beach (10-15 min walk each way),and doing 45-90 Wii Fit/Sports 3-4 times a week....I lost weight, but only because I never had time to eat big....and stayed so hungry and cranky no one wanted to be around me....that's no way to live, either.

Doctors tell me that problem is in my head....as in I need a shrink...Shrinks tell me that they think I need medical assistance....I can only take appetite suppressants for a coupla days at a time and then they give me such a headache that I have to lay off for a few days....and they don't always work....sometimes I feel no change in hunger level at all....the bitch of it really is....I have packed on so much weight in such a short amount of time, my already "LIttle Mermaid" feet hurt so bad....exercise is hard...I mean hard, to endure and I have a high tolerance for pain....don't know any other way except to just keep plugging away....yay me.

Off to work on school stuff....yippee! Sooner I finish school, the sooner I go back to work, the sooner I can have a life again.

  


1